Prärieullan ser lillans pyssel och magi...

Vi har så roliga pysseldagar jag och lillan... här skapas julens överraskningar från henne till sina kära, hon har bestämda åsikter om vilka som blir förunnade hennes verk.
Det är så roligt att lyssna på hennes resonemang, som numer oxå varvas med underbara lucia- och julsånger som klingar mellan hennes underbara skratt..
Mitt i allt tar leken över och hon pausar kreativitetens skaparådra till lekens underbara fantasivärld
och jag njuter av att se och smyglyssna på hur allt får liv, varje figur har en uppgift - en mening och den värld hon skapar är helt magisk..
Tänk vilken gåva fantasin är, vilken lycka den ger.. och jag som barnslig förälder älskar att dela hennes värld
dom gånger jag blir inbjuden, jag tränger mig inte på, avbryter inte i onödan.. utan väntar tålmodigt på dom magiska orden; "mamma ! vill du vara .... "
För jag vet, jag har ju själv hittat nyckeln till den barnsliga magiska fantasivärlden när jag var liten och det är en gåva som jag förvaltat väl...

Kommentarer
Postat av: Ulla Näslund

Hej Laila!



Åh, vad vackert du har tolkat din dotters tankar och värld. Jag är så glad för din skull att du har henne och förstår att det är tack vare henne du orkar kämpa som du gör...var rädd om dig! kram Ulla

2012-06-13 @ 12:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0