Prärieugglan en smet med olika resultat..

Stekoset ligger tungt i storstugan och vi är mätta i magen...
medan jag stekte småplättar så kretsade mina tankar mellan olikheter, att man kan vispa ihop en plättsmet och sedan få flera olika smakupplevelser beroende hur man steker...
Dom klassiska plättarna stekta i gjutgärns stekpanna smakar krispigt och gott, steker man i en teflonare får man genast lite sega plättar.. tar man däremot fram småplätte laggen i gjutgärn så är lyckan total, så frasigat och gott.
Dom smakar mer och godare trotts att det är ur samma smet..  sedan kan man ju också tömma byttan med smet i en långpanna och vipps har man enkelt fått en jättepannkaka som smakar nått helt annat, trots samma smet !!!
Utöver de vanligaste sätten att hantera smeten i slutskedet, så kan man ju smaksätta och tillsätta och på det sätten få de mest kullinariska smakupplevelser av en vanlig plätta.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Alltså har jag rätt när jag säger att jag inte gillar pannkaka, fastän det är samma smet som plättar! ;)



Vad kul att du har skaffat en blogg förresten. Jättekul att kunna läsa vad som händer i ditt liv!



Många kramar till er allihop //Mikaela

2011-07-21 @ 19:44:41
URL: http://betweenborders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0