Prärieugglan tänker..

Sitter uppe medan familjen sover...  det är ju inget ovanligt med det, men jag har saknat det ändå. Visst är det märkligt, när man sover så lite som jag oftast gör, så saknar man vakenheten då man får sova bättre i några dygn. Jag har haft en bättre period, där jag har sovit minst 5 timmar per natt och ibland samanhängande.. då har jag så ont i ländryggen att jag kväver mitt skrik för att inte väcka maken & lillan, då jag förtvivlat kämpar för att ta mig ur sängen.. då svär jag åt sömnen !

Det ska bli bra att få kolla upp ländryggen, en remiss är skickad och jag ska få slå bilder på ländrygg, bäcken, hanleder, vrister... jag har nyss varit på MR av huvudet och kollat tumören (väntar på svar), så man kan säga att det är från topp till tå !!!
En lungperfusion i Juli är planerad, då får man inandas radioaktiv luft och man får även radioaktivt via blodet.. detta för att se hur det ser ut i lungorna, om det finns proppar eller ???
Det är reumatologen som nu djupdyker, det är prover som tyder på någon väldigt ovanlig reumatologisk sjukdom...

Det ska bli skönt att få svar på MR av tumören, vill veta att den håller sig stilla och inte fått kompisar.. den jag har ska jag ju va vän med, men jag vill inte ha fler !
Sedan kan man ju bli djup och fråga varför ?
Varför får jag allsjöns sjukdomar och allt med det, det är ju tur att man inte får veta varför.. men får trösta sig med att det ska finnas någon mening, men vad ?
Jag hade ju inte velat få svaret, ja du får detta därför du var så eller si.. vilken ångest det skulle ge !

Nej ! nu får det va nog med självömkan för denna gång...

Ser fram emot att få krypa ned i poolen nu på morgonen med lillan och avnjuta en härlig stund.. en bra start på dagen. Det är så mysigt dom dagar vi är hemma alla tre, att stanna upp och se maken leka med vår ljuvliga dotter.. höra skratten klinga !
Ser fram emot dom två veckor som pappsen blir hemma i sommar, att få mysa hela fmiljen och göra lite bus..
det går ju trots allt fort så är sommaren förbi och hösten kommer då han tar ut sina veckor.. vi trivs med höstsemester !!!

Nu går jag och lägger mig, klockan är 05.15 och den ringer 06.00.. som tur är kan jag lägga mig igen efter det jag tagit morfin och rastat hundarna ! (om det inte djävlas..)

Kommentarer
Postat av: Beppan

Man kan fundera över varför vissa tycks drabbas av allt elände medan andra slipper plågas. Ingen jämn fördelning där inte. Oavsett vilken grupp vi tillhör är det viktigt att se till att njuta av livet och göra det bästa av det vi har. Det går ju inte i repris....



Kram!

2011-06-26 @ 20:38:15
URL: http://beppansallehanda.blogspot.com/
Postat av: kusin Mari

Ja, man kan också fundera över varför vissa som drabbas ändå behåller sin livsglädje och sin positiva energi. Varför vissa alltid försöker se det bästa i allt som händer medan andra klagar över minsta lilla motgång. Jag beundrar dig så! Du är ett föredöme! Om man kunde klona sådana som dig så skulle det vara ok med kloning!



Kram och leende!

(Det blir så mycket bättre på engelska... hugs and smiles!!)

2011-07-05 @ 07:20:52
Postat av: Mikaela

Man får aldrig mer än man klarar av, vilket betyder att du är väldigt stark!



Många kramar!

2011-07-21 @ 21:17:29
URL: http://betweenborders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0