Prärieugglans bilder..

En gammal bild där jag ska släppa ut en kungsörn... 
Det är obeskrivbart, den känslan det ger att få släppa tillbaka en vild fågel till friheten efter ett tag i vård och omsorg... under alla år jag varit verksam med rehabilitering av vilda skadade och sjuka fåglar (framför allt rovfåglar och ugglor) har just den känslan varit drivkraften till allt det tråkiga som följer med det hela, att kunna ta besluten och verkställa i samråd med veterinär att en fågel måste avlivas p.g.a. sina skador eller sjukdom.



Det är nu HISTORIA i mitt liv, drygt 20 år med rädda fåglar har övergått till ett ännu viktigare uppdrag; att få uppleva och vara förälder...
Den 1 september 2006 föddes vår dotter och lyckan var total...
så ofattbart, så stort, så underbart, det går inte beskriva med ord den lyckan. Det är en lycka som bara dom som upplevt vet fullt ut och kan förstå, jag vet av egen erfarenhet !!!
Åren som gått har varit omtumlande och genomsyrats av kärlek till min make och vårt barn, att få uppleva kärleken ta ytterligare dimensioner både till mannen som make och som far till vårt barn och kärleken till vår dotter.
Denna bild är min kärlek.. det är Nicole som sover mot pappas bröst, med pappas händer runt om sig, med sin älskade nalle och tutten i mun..


Kommentarer
Postat av: Beppan = Maggan J

Hej Laila! Kul att få följa dina förehavanden i detta forum! Ska läsa mer när jag har tid...

Nu ska jag draiväg och fira midsommar!!!



Hoppas ni får en riktigt härlig helg!

2011-06-23 @ 11:06:21
URL: http://beppansallehanda.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0