Prärieugglan får mattfnatt...

Vi var till Matthörnan i fredags och valde ut dom mattor vi ska beställa, det blir olika färger och mönster i trappen på lillans rum.... :) 

Alla foton på denna sida; Laila Nilsson  Nokia N8

Det kommer bli 11 olika mattor i trappen...




sedan åkte vi till broder Marino med familj på middag och grattade både i efterskott och förskott då fyra av fem i familjen fyller år nära varann..  Nicole och Lovisa hade jättekul med lek, pyssel och bus.. det var en trivsam kväll som avslutades med skridskoprovning för Nicole efter att Lovisa visat sina skridskor och hjälm,

Nicole & Lovisa ritar...  Nicole får prova Lovisas skridskor..

           

massor av kramar för att sedan åka hem. I bilen spelade Nicole angry bird och surrade met Tom cat hela vägen hem, vilket vi var nöjda med för då somnade tösen lätt efter nattpink och en tallrik flingor med mjölk..

Lördagen bestod i klädtvätt för mig, jag hann med 4a maskiner som nu väntar på att få komma in i dom nya garderoberna..  maken tog upp taket färdigt där trappen går upp i Nicoles rum för att sedan öppnas upp till loftet.
Det blir kanonbra ! ibland är mina ideér både praktiska och går att genomföra.. 
Det är så där lagom kul att riva ned isolering med härlig musskit i, det dammar och yr.. vi hjälptes åt och kastade ut stort genom fönstret och smått i sopsäck, så det gick smidigt ändå. Maken plastade in den isolering som blev "öppet" för att mindska på skräpandet i väntan på att det ska kläs väggarna, det är ju en liten krabat som gillar att va i trappen sin och den vetskapen räckte för att vi skulle begripa att det utrymme som blir däruppe i trappavsattsen - blir Nicoles favoritställe ett tag...

Trappan upp till loftet ...

   

Nicole har målat en hund, det är så kul att höra hennes berättelser om dom olika saker hon skapar.. det finns alltid en historia, en mening eller ett mål.

Nicole målar en hund...

   

På lördag var vi bjuden på middag, det var jättetrevligt och super god mat.. Nicole busade och hade kul, gosade deras katter och ritade både teckningar och prick till prick bilder som vi fick fylla i...
Det blev sen afton innan vi kröp till kojs..

Söndagen bestod i att skotta, skotta och skotta snö... maken skottade flera tak, körde undan med snöslungan och så skottade han berguvsburarna. Jag skottade vid dörrar, kring saker och del av lillstugans tak.. Nicole var ute och lekte i snöhögarna.

PerErik skottar hustaket...



Pappa och lillan i snöbus...



På kvällen vart vi bjuden på tårta hos Nicke och Suzanne vilket var trevligt och gott...

Trötta i kropparna kröp vi till kojs ...

Måndag morgon reveljen går klockan 5, upp och fixa frukost till min älskade make och ställa i ordning matväskan.
Vi myser en stund innan han måste åka på jobbet, jag sätter mig i fotöljen med mitt isvatten och äppelbitar med kanel på för att se tv4 nyheterna...
Nu är klockan nio och jag fotade vårt sovandes troll och den härliga morgonen..

Sovandes trollunge...



Morgonsolen strålar över det vita täcket...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0