Prärieugglan får en stjärna...

Vi pysslar som vanligt i detta hus, maken har åkt till fjälls med tre gubbgrabbar..  och vi passar på att riva fram mer än vanligt, köksbordet är överfullt och vi äter vid rumsbordet för att slippa plocka bort.

På onsdag kväll höll Nicole på att spela i pappas mobil då det varit tyst en stund reagerar pappa och frågar vad hon gör ? han får som svar "jag har skickat till mamma"... vad har du skickat ? -"jag har skickat det här" och så visar hon en gullig bild hon fotat i "Tom cat" med texten TILLMAMMA .. pappa frågar då, hur vet du att du skickat till mamma ?
-"jag har skrivit till mamma" och så visar hon bilden... Pappa knorrar lite och säger att det blir ju inte rätt, man måste ju skicka på telefonnummret.
Då blir lillan arg och säger -"men pappa ! jag har ju gjort så här" och så visar hon..
I samma veva plingar det till i min mobil och fram kommer meddelandet som Nicole har fotat, skrivit och skickat till mig helt själv :))) 

Alla Foton på denna sida är tagna av; Laila Nilsson med Nikon N8.

Nicole har fotat, skrivit och skickat till mamma, helt själv...



...så snabbt dom fångar upp allt och lär sig, och pappa säger förlåt stumpan, visste inte att du kunde, men jag vill att nästa gång du vill skicka så ska jag eller mamma vara med och kolla så inget blir fel.. vi förklarade oxå att man inte kan skicka hur som helst, att det kostar och att det kan bli fel...

Vi fick ett gott skratt idag, hade ett SMS på mobilen då vi klev upp efter en myssovmorgon jag och lillan - jag läste meddelandet "ställt en bog på bron bakom den nya presseningen".
Eftersom jag hade frågat efter det via ett SMS kvällen före och skrivit att vi kommer förbi under dagen, så tog jag för givet att det var på deras bro... så vi tog en tur för att hämta och kom till en bro utan både bog och pressening - viket resulterade i ett gott skratt då jag fattade att bogen stod på våran egen bro... hahahaha Som tröst till den extra resan så köpte vi en pizza, handlade lite extra godsaker och vände hemmåt.. 5 mil tur och retur.

Nicole började pyssla medan jag satt mig att läsa aftonbladet, då kommer tösen med en 3-de stickers som hon gjort och säger  "mamma ! den här stjärnan har jag gjort åt dig så du kan minnas mig då jag är död, då du ser stjärnan kan du tänka på mig" ... det är djupa tankar i vår 5½ åriga tös, så jag kramar om vår gullunge och talar om att mamma kommer alltid minnas henne oavsett vad som händer och att det var en underbart vacker stjärna hon gjort.

Nicole har gjort en stjärna till mammsen...



Sedan i höstas har hon haft många tankar och frågor om döden, gravar, livet och vad som händer om mamma och pappa skulle dö.. det är tuffa frågor att få som kräver ärliga svar i den mån det är möjligt och om man inte vet så måste man tala om även det, det finns ju svåra stora frågor som ingen kan svara på.
Jag vet ju att denna period kommer, men det vart tidigare än jag väntat mig..

Nicole har oxå kommit i telefon period och vill ringa till dom här i byn, mommo & moffa, sin ena kusin och kan bli frustrerad då ingen är hemma då hon vill prata :))  sedan är hon så gullig då hon avslutar sina samtal, endera är det ett plötsligt "Hej då" och hon bara lägger på eller så är det en lång fras som " Hej då, min älskade.. kör försiktigt, var rädd om dig, puss & kram" eller liknande :)))

Vi går ned till djuren och fixar till för aftonen, gör upp eld i kaminen och Nicole fångar in sin favorithöna - en silkeshöna i beige.. som hon kramar, bär omkring och öser sin kärlek på.
När vi är klara tar vi med hundarna från hägnet och blir överfallna av kelsjuka bjäbbiga varelser som påkallar sin närvaro och längtan efter oss...

Nu ska vi göra några goda mackor med räkor, laxtatar, ägg och löjrom för att mysa innan vi lägger oss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0