Prärieugglan, barnaskratt, hundskall och småfågelkvitter....

Så har man skottat gården i strålande solsken och småfågelkvitter, barnaskratt och hundskall... :)))  så mysigt !!! Att jag sedan får betala med smärtans straff har jag tagit med i beräkningen, det är så himla härligt att skotta snö.. det är något jag alltid har gillat och därför har svårt att låta bli. Jag är ju en mörkermänniska som gillar senhösten och vinterns mörkaste period, när det vänder och ljuset kommer åter tycker jag att det är för tidigt, men även om det är min favorittid så gillar jag ju dom andra årstiderna oxå... som nu ! när småfåglarna kvittrar, solen skiner och det börjar droppa från taken.

Alla Foton på denna sida; Laila Nilsson  Nokia N8

Strax innan plogbilen... man skymtar lite snörök där kommer plogbilen dundrande fram.



Idag hade vi unghunden lös på gården lekandes med lillan i snöhögen medan jag skottade och gammelhunden skällde lite förtvivlat över att inte han fick vara med, det gick över då Molle sprang till Ohcci och dom lekte en stund där han satt i lina :)  Det var jättekul att se våra två små leka i snön, Nicole ropade och lockade på Molle och han sprang runt och busade med henne som bara den.. bara en gång testade han att springa förbi  för att sticka mot vägen, då röt jag till "Molle NEJ" och han vände på fläcken (jag berömde direkt) och sprang tillbaka med sådan fart att han gick omkull med bakdelen i kurvan men sprang sig upp och fortsatte upp i snöhögen... där tvärvände han och tittade på mig med ett glitter i ögonen och undrade om han gjorde rätt, mer berömm och han skuttade runt av lycka !!!

Molle och Nicole i snöhögen...



Molle på topp....




När vi sedan gick in allihopa, trötta och nöjda över dagens aktivitet.. slog vi på tv och såg en "smurffilm" lillan och jag.
Hundarna la sig på bäddarna och tuggade på var sitt ben, katterna hade kurat ihop sig på soffan.

Attila snart 20 år till vänster och Findus 2½ myser på soffan...



Sedan slog febern till ... Nicole vart redan igår fredag snorig och lite hostig, natten mellan fredag och lördag var jobbig för lillan. Hon sväljer om och om igen eftersom hennes snorighet inte rinner ut, det far baklänges och ned i svaljet vilket gör det jobbigt nattetid. Så nu har vi en förkyld tös :(  hoppas det vänder snabbt...
Nu ska jag krypa ned under täcket till vårt febriga barn, natti natti




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0