Prärieugglan torkar dotterns tårar på natten...

Vår tös har haft en tuff natt..
På dagarna går det bra med hennes förkylning, hon leker och pysslar på emellan snor, nysningar och hosta. Men på nätterna är det genast tuffare, hostan förvärras näsan täpps igen och det bråkar i kroppen..
Denna natt har hon vaknat och frustrationen över förkylningen tar lite olika former, efter att ha hostat till kräkning var ett faktum.. så har tårarna trillat på kinderna för alla motgångar som varit senaste dygnen - som att hon inte fick se tv på natten, - att hon ville ned och krama kaninen hon fått, mitt i natten eftersom vi inte var ned det sista innan vi la oss, - att hon inte fick gå till hundarna och gossa dom mitt i natten för att dom sover.. och toppade med att gråta oavbrutet från det hon förklarat att hon var törstig hela tiden det tog för mig att hämta dricka och återvända till sängen, pappa vaknade frågandes -kort förklaring till tårarna och jag tar tösen med mig till storstugan så pappa kan sova vidare eftersom han ska upp om några timmar för att åka på jobbet. Lillan får Bisolvon...
Mamma räknar snabbt ut vad det hela rör sig om, förutom att förkylningen river i hennes kropp så ville hon se på tv då hon inte kunde sova och mitt nej ! satte igång en gråtprotest i mångfasetering.
Så jag ställer frågan och får svaret jag förväntade mig, lägger fram ett exempel på om mamma gjorde nått liknande för att få min vilja fram utan att tänka på henne och pappa om hon tycker det skulle kännas bra ?
Efter att tösen svarat och funderat en stund så kommer ett "förlåt mamma, jag förstår..."  så vi lägger det till handlingarna och tar fram ett kompromiss, om hon får se ett avsnitt på en mussefilm (ca 5 min.) på bärbara DVD så går vi och lägger oss sedan, jag läser en saga och sedan försöker vi somna om - det tummar vi på och hon väljer film, sedan ser vi ett avsnitt där Musse tar Pluto på utställning och han förälskar sig i en liten hundflicka, när Pluto ställs ut går allt fel och dom blir utkastad. När dom fotar akrobathundarna inne på utställningen så börjar det brinna och alla rusar ut, den lilla tiken fastnar och tar sig inte lös.. skäller förvivlat och Pluto som hör detta kastar sig in för att rädda sin kärlek och lyckas. Filmsnutten avslutas med att Pluto får en jätte medalj som dom gömmer sig bakom så kära så :)))
Nicole slår av filmen och vi tassar till sängs... och hon sover ännu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0