Prärieugglan ...

På söndagen den 26 februari då morgonsolen strålade in och reflekterade i spegeldörrarna i sovrummet passade jag och lillan på att fota varandra och oss med mobilkameran, dessutom lekte vi lite med en kamera-app som ger olika effekter.. allt från gröna, blå, röda till tecksturbilder i olika nivåer och allt däremellan, även möjligheter att fota med spegelbild åt alla håll där man kan förvränga bilden till okännlighet i sådan grad att det kan bli rent obehagliga motiv av det mest underbara. Jag väljer att inte visa sådana bilder, vissa bilder som vi tar i lekens fotostund raderar jag omgående från mobilen, då jag tycker dom blir för otäcka / otrevliga att jag mår dåligt av att se dom... då ska dom bort !
Här kommer några bilder som blev riktigt bra... :)

Mor och dotter som strålar....
Foto; Laila Nilsson 26/2 -12  Nokia N8



Nicole med solgloria... , Mamma fotad av Nicole...

    

Nicole fotad i sepia...



Vi tar en promenad bortåt byn mitt på dagen, i lillans ryggsäck har vi med en festis, två äpplen och en apelsin..
Nicole åker på bobben som jag drar med för att ömsom springa eller gå en stund, vi har jättekul trotts att lillan är hängig med lätt feber och besvärlig hosta. Då hon inte orkar tjava på själv så får hon åka och jag drar henne mestadels, det blir svängar hit och dit, vi turas om att ställa djurgåtor till varandra och skrattet klingar i Åkerby.
När vi kommit några hundra meter blir första ryggsäcks stoppen och ett äpple tas fram, jag får gnagskala äpplet och sedan sitter lillan på bobben och käkar äpple medan jag går vidare.

Nicole på väg...
Foto; Laila Nilsson 26/2 -12  Nokia N8

     

Väl framme hos Hanna ställer vi undan bobben på en snöig bil, Nicole leker i snöhögarna utanför huset och jag ser efter katterna sedan går vi tillsammans ned i källaren för att gossa på marsvinen och fylla på mat.. lillan är överlycklig !!!
Hennes bästis Hanna har gett Nicole sitt ena marsvin "snöflingan" och lillan är så himla glad :)
När vi är klara så leker Nicole ute på gården ännu en stund och ska "bara gå en genväg" med det är en senväg, jag skrattar åt vår tjorvunge som så gulligt protesterar och vill ha sin vilja fram..
Så börjar vår promenad hemmåt, strax stannar vi och intar en apelsin för att sedan fortsätta med nöjda magar för att upptäcka att byn fått en ny invånare.. En tretton veckor gammal blandrasvalp men namnet charlie som Nicole förälskar sig i och det verkar ömsesidigt, för när vi fortsatt hemmåt en bit ser jag en grå-svart lurvig och söt varelse som kommer springandes efter oss på vägen..
Nicole börjar frysa där hon sitter på bobben och jag föreslår promenadtävlingar för att få upp henne och det lyckas, hon vinner fyra, jag två och så är vi hemma.
Pappa är på väg hem från sin fjälltur, med sig har han röding och ripa så middagen består i pasta med smörstekt rödingsfileér och champinjon-brockolisås.. jättegott !


Måndag morgon kan jag inte låta bli att gå ut när morgonens solstrålar spricker upp i horisonten, det är minus 23 grader och fingrarna blir kalla fort.. då blir det problem att få kontakten på dessa smartmobiler.
Så jag garderade oxå med att ta med systemkameran ut för att dokumentera den underbara morgonstund jag njöt av, småfåglarna knaprade på fröer med en iver av sällan skådat slag och bjöd på massor av bilder med vår Nikon D300.
Bilderna med systemkameran kommer någon annan gång, jag kan inte tanka över till datorn så det får maken fixa senare...

Fotolek med mobil-app vy från gården...
Foto; Laila Nilsson 27/2 -12  Nokia N8



Vinterskrud över altanen breder ut...
Foto; Laila Nilsson 27/2 -12  Nokia N8



Även jag fastnade på bild den dagen...
Foto; Laila Nilsson 27/2 -12  Nokia N8




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Oj, det måste vara roliga bilder att se det! Kommer ihåg att jag inte var så duktig där i början.



Gud så söt Nicole är, och väldigt lik dig. :) Kramar på er alla!

2012-02-28 @ 13:04:59
URL: http://betweenborders.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0