prärieugglans vinter & vårt troll...

Denna vinter har varit helt magisk...
Jag har under så många nätter tassat omkring ute i mörker med månen som ledtråd i mina vandringar, beundrat det enorma himlataket som klätts av stjärnor som lysit klarare än jag någonsin sett och med en rymd som varit enorm, det har varit så så högt till tak...
Jag hoppas att närmsta månaderna bjuder på färgsprakande norrsken som vandrar i sin hast över himlavalvet i sina pastellfärger till sprak och krispiga ljud.. eller magnifika sakgående gröna norrsken som böljar fram i tystnaden.
Det är så storslaget ! jag kan än minnas hur jag som barn låg i snön på rygg och stirrade upp på himmlen, helt tagen av dess kraft och mäktighet.. för mig är norrskenet det vackraste naturen kan skapa.

Jag gillar vintern, mörkret och snön...
Det är så härligt att gå ute en mörk stjärnklar natt eller i månljuset bland skuggor som kastas ut i skimmrande snökristaller, jag har svårt att låta bli att fota om natten då jag går här hemma kring gården.

Foton; Laila Nilsson, Vårt hem ! alla bilder tagna under Januari 2012...

             

Denna vinter har varit unik på många sätt, att gå ut i nattlinne, morgonrock, med bara ben nedtrampade i stövlarna och vandra en halvtimme.. det har varit många nätter jag tassat omkring och tänkt "bara ingen ser mig" då jag vandrat efter vägen förbi grannars hus.

Foto; Laila Nilsson, ute med hunadrna en Januarinatt 2012..



En sen eftermiddag då vi vandrade runt för att mata rådjuren så stannade jag upp för att betrakta det underbara vinterlandskap som förtrollat vår omgivning till ett gnistrande konstverk, så vackert och då fotade jag...



tänk att där har det för inte så många år sedan varit en vacker anläggning för min fågelpark med ett 15 tal olika arter av fasaner, snöhöns, rapphöns och även påfåglar, ankor, höns som sprättat omkring i en omgivning av prydnadsbuskar, träd, damm och en bäck..
Det är sorgligt att se hur allt förfaller och vetskapen om att vi måste riva ned allt vartefter tid och ork finns...
Men allt har sin tid och jag gläds av det som varit...

Nu är det vår dotter som är vårt allt, vår drivkraft, vår lycka !!!
så söt som ett litet troll...

Foto; Laila Nilsson, Nicole ett nyvaket Januaritroll 2012...




Kommentarer
Postat av: Börje

Vilka granna nattbilder!

2012-01-18 @ 02:53:27
Postat av: Margareta

Så vackra och stämningsfulla bilder!

Ja - förutom den forna fågelparken då. Vill minnas den som den var då du hade den full med granna fåglar!

2012-01-19 @ 15:52:17
URL: http://beppansallehanda.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0