Prärieugglans pappersverk...

Söndagen har bestått i att klippa papper och pyssla... vi har varit kreativa i papperskapandet och inspierades av "origami" en bok om pappersvikning för barn.
Det har blivit små blomkorgar, några oigenkännbara saker och massor av djur som vi klippt, klistrat och tejpat ihop... :
Utöver det har väntan efter pappsen varit del av dagens aktiviteter, allt från slappat vid tv, vilat på soffan, kreativt pappersskapande till en stund ute bland djuren. När sedan familjen blev fulltalig och lyckan var total så ökade aktiviteterna, ljudnivån och det var mycket som skulle återges över ett kvällsfika..
När vi avklarat kvällningsbestyren så gick gubben och lillan till sovrummet för att läsa en scooby doo tidning medan jag fick en efterlängtad stund med hundarna på cykel runt byn... oj, vad härligt !

Hemma igen med hundarna, finner jag en hungrig tös.. vi slevar i oss yogurt och gör kväll, jag läser två sagoböcker och somnar med vetskapen om att tösen redan knoppat in...
Tjugo minuter ! och jag slår upp ögonen, ena hunden deklarerar att det är brottom.. jag studsar upp, det lätet säger mig att det är akut och jag skyndar mig att koppla hundarna till en odör från en fisande spets som det vrider i magen på.
Vi springer genom natten ned till hagen och hundarna släpps lös och grinden stängs, jag knatar tillbaka till huset och sätter mig i fotöljen och där sitter jag än...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0