Prärieugglan ser på gamla foton...

Igår var vi sentimentala... tog fram gamla foton och kollade från åren som gått, det är alltid kul att se tillbaka och ibland lite vemodigt. Längtar till vi har byggt klart i huset så rokaden av saker som ska byta plats har ägt rum och jag kan sätta mig ned och sortera foton i pärmar som sedan ska förgylla sin plats i bokhyllans djupa lådor och stå i tygg mörk förvaring, men ändå lätt att ta fram...
Sedan har jag ett ännu större projekt, alla tidningsklipp jag samlat under åren som gått.. det har blivit många, gissar på närmare 800 reportage i dagstidningar, veckotidningar och så finns det lite filmsnuttar oxå från nyheter och film.
Jag drömmer om att sortera dessa klipp och sätta in i fina pärmar, lätt att se tillbaka och framför allt kunna visa tösen och berätta.

Laila med örnar vid två olika tillfällen...
Foto; PerErik Nilsson svunnen tid.. Nikon F70, Nikon D300


 

Efter vår djupdykning i fotopärmarna och alla fotor som ligger sorterat så vill jag skanna in massor, det finns så många bilder som jag vill dela med mig av... Foton på mina fåglar i parken, på dom skadade fåglarna och underbara bilder på fåglar som får sin frihet åter... sedan finns det oxå massor av bilder på skadade fåglar som inte gått att rehabilitera, fåglar som avlivats och inte finns mer.
Utöver det har jag/vi dokumenterat hundar, barn, våra vänner, familjen och naturen.. ett bildarkiv som jag är mäkta stolt över och framför allt mycket glad över att vi tagit.

Höstbild på husse och hund...
Foto; Laila Nilsson en svunnen höst  Nikon D70



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0