Prärieugglans underbara natt....

Vilken underbar natt..... jag var ute ett par varv och det var så härligt varmt ute, det doftade "sommar på väg" och jag njöt av ensammen vandra i natten.
Inne sov en jätteförkyld make och vår förkylda dotter så sött medan jag vandrar omkring, lägger mig kvart i ett och klev upp när klockan ringde två på morgonen...
Fixade härliga baguetter med rostbiff, ost, sallad, mimosasallad, tomat och gurka som maken skulle ha med sig på sin tidiga morgonresa. Kvart i tre väckte jag min älskade som sömnigt tog sig till duschen för att vakna till, lasta allt i bilen, äter en stadig rågflingegröt med russin i för att sedan krama om tösen och säga "pappa åker nu, kommer om några dagar" .. puss min älskade make, kör försiktigt, jag älskar dig !  sedan går jag och hämtar in hundarna som yttrat att dom vill komma in och dom kryper ihop på sina bäddar.
Klockan har hunnit bli fyra på morgonen och jag tassar in i sovrummet och kryper ned i sängen med lillan för att få sova en stund, klockan fem ringer klockan igen och jag går upp för att ta mina morgon mediciner. Hundarna tittar upp och undrar om jag har fått fnatt för att sedan lägga ned sina huvuden på bädden igen och fortsätta sova, Jag vandrar en stund innan jag beslutat mig för att försöka få sova en stund till... mycket riktigt det blev nästan en timme till :))))
Så nu har morgonen varit en lång stund och dom vanliga bestyren är uträttade och jag sitter i min fotölj och slappar med morgon tv på, väntar på att tösen ska få sova färdigt och hoppas hon får sova ut ordentligt då hennes förkylda lilla kropp behöver få all sömn och återhämtning den kan få..

Idag ska jag packa ihop vår ena kamera Nikon D300 och det ena objektivet Nikkor 18-200 som ska skickas på servise, då det ibland blir överexponerade bilder, skärpan är inte helt korrekt och efter 60 000 bilder behövs lite omsorg på kamerahuset...
Som tur är har vi ju andra kamerahus att använda så vi inte blir helt kameralös... sedan hoppas vi ju att det går att fixa till den vi skickar iväg så vi har den i toppskick, om inte så står ett nytt kamerahus på önskelisan med högsta prioritet på onyttiga inköp.

Sedan blir det oxå planering av "drömmar" kring gården och vad vi skulle vilja göra här hemma, det är alltid mycket på den listan och jag brukar skriva upp en lista på allt vi vill göra.. som jag bockar av det som verkligen blir av så man när hösten kommer och vintern lägger sitt snölock på, kan se både vad som blev av och framför allt bekräfta hur mycket vi faktiskt HAR gjort och inte bara känna allt som INTE blev av. 

Fösta myggbettet fick jag igår och jag såg en groda på "byggerakan" på väg hem efter det jag varit till läkaren igår, en humla flög in i vårt hus senare på kvällen som vi glatt släppte ut....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0