Prärieugglans glasögon...

Histora; efter ett par år med dom "nya glasögonen" och jag fortfarande inte kan ha dom mer ett par timmar åt gången, så lessnade jag och har bokat en tid för kolla upp både glasögonen och mina ögon... märkligt att dom glasögon jag haft i snart 20 år är fortfarande problemfria !
 
var igår och kollade mina ögon och kontentan är...
dom gamla glasögonen på snart 20 år passar mig i vardagen bättre än dom nya sedan 3 år som jag har så svårt med, dom passar bättre när jag ska se långt bort.
Så det optimala är just nu att fortsätta ha dom gamla glasögonen, byta till dom nya när jag ska se långt och köpa ett par läsglasögon som jag ska ha när jag läser.. hahahaha.. kan ni se mig tassa omkring här hemma med tre par glasögon hängandes kring halsen och när jag behöver byta, så tar jag fel och får byta och tjorva om och om igen...  Funderar på att flytta över glasen från dom gamla till den nya bågen, för det var ju därför jag ville byta glasögon - var ju less på mina då drygt 16 år gamla ...
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0