Prärieugglan i köket...

Nu har jag köpt mig ett förkläde... mitt allra första !
Efter år av stänkandes och gryllandes i köket med fläckiga tröjor som följd, har jag nu äntligen tagit mig modet att börja använda förkläde... jag gissar att jag dissat detta praktiska skydd med en ursäkt att det känns lite tantigt.
Men med ålder kommer ju oxå en viss mognad och insikten om hur många fläckiga tröjor jag har på grund av ett löjligt synsätt, gör att jag måste skratta åt mig själv :) och jag är ju dessutom en tant sedan några år...
Det ska bli roligt att tassa runt i köket iförd mitt förkläde i juvligt röda färger och längta efter julen, dess mat och bak..
 
Igår hade tösen en riktigt hundmysar dag..
medan pappsen var till skogs med unghunden Molle för att jaga fågel, så hade gammelhunden Ohcci förturen att leka godisgömmor med Nicole och båda var lyckliga som vara den.
Ohcci är otroligt duktig med nosen och snabb på att lista ut problemlösningar för att hitta godbitarna, att sedan mysa med lillan till en film är så underbart :)
 
Ohcci och Nicole med godisgömma..
Foto; Laila Nilsson 28/10 -12
 
 
När sedan pappa kom hem med Molle efter jaktturen så fick unghunden en behövlig vilostund för att sedan få  mysa och söka godisar med lillan :)
 
Nicole ritade flera underbara teckningar under helgen och jag måste bara få visa en av dom..
 
Nicole har ritat "Puma"..
Foto; Laila Nilsson 28/10 -12
 
 
Den 26 var en glädjens dag...
snön vräkte ned med stora lapphandskar ömsom barn handskar, vi klädde oss och sedan var det spårläggning över gården, massor av gångar som sopades och givetvis blev det skapat flera snöänglar.
Nicole var super glad och jag kände riktigt längtan efter mer snö, härliga vinter dagar och månskens nätter som toppas av norrskenets sprakande och gnistrande med sina vågrörelser som böljar över himmlen..
Det är bara två månader kvar till jul och nu måste julskivorna fram, sedan vi kom hem från vår semester har jag läst flera julsagor om kvällarna och känslan efter julen och dess längtan, börjer innfinna sig.
Nicole har börjat skriva sina listor, inte till sig själv ännu.. utan till oss, vad hon önskar att hon kunde ge oss :)
älskade barn !
Vår ängel...
Foto; Laila Nilsson 26/10 -12
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0