Prärieugglan har startat 2013

Efter en underbar nyårsafton med myspys i vår lilla familj, en rislyckta steg upp mot himlen vid midnattens tolvslag och vi började året med att leka en stund på gården... så kul :)
Maken och tösen gick in och kröp till kojs medan jag vandrade ned i källaren och hängde upp det föregående årets sista tvätt som detta årets första, la in en ny tvätt i maskin och programerade den på start vid fyra på morgonen..
Hämtade hundarna som nöjt kom in och svalde en sen hundmiddag, eller var det en nattmacka ?
Kröp ned i sängen och snusade på min sovandes familj och efter ett tag med vridande och vändande så klev jag upp, värken var för jobbig så jag satt mig i fotöljen och läste m.m.
Strax före fem la jag mig och fick sova en stund för att åter kliva upp och vandra en stund före klockan sex, maken vaknade vid åtta tiden och vi satt och surrade en stund innan jag åter kröp till kojs och fick sova en timme till.
 
På nyårsdagen var pappsen och tösen ute en stund och åkte bobb medan jag fixade hos djuren, sedan förberedde jag det som gick inför eftermiddagens gäster ..
vi bjöd kära vänner på 4a rätters middag, en trivsam afton med massor av surr och skratt medan dom tre barnen lekte och pysslade... efteråt såg vi en DVD eller maken och lillan såg en film och jag däckade i fotöljen helt utslagen.
Så då kan ni ju gissa hur denna dag varit, jag helt knäckt efter flera dagar med "allt för mycket" på listan - dessutom vaknade lillan redan vid fem på morgonen.. - så jag har suttit i min kära fotölj och nickat till mellen det jag kvicknat till i sekunderna två, för att kolla vad tösen gör.. för att åter försvinna ned i ett avslaget läge. Tvingade mig upp vid ett och fixade mat åt oss två för att sedan gå på pysselsparlåga för att samvetet så sa, vår underbara tös är så omtänksam och duktig <3 <3 <3 så det var det minsta jag kunde göra för henne.. vi avslutade vår väntan efter pappsen med att se en film och mysa :)
Lyckan att sitta med sitt barn i famnen och snusa i håret som luktar så gott, är obeskrivbar <3 älskade barn !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0