Prärieugglans sexåring tar ton...

Inatt hade vi en liten försmak av tonåren i vårt hus av vår sexåring...
Efter att vi alla krypit till kojs, sagan var läst åt dottern och alla sover sött - trodde jag !
så vaknade jag till av känslan av att något inte var som det skulle, förvånat konstaterar jag att dottern inte låg bredvid mig på madrassen som hon sover på i sovrummet (mellanlandning inför sin sovflytt till egna rummet), inte var någon dotter i vår säng heller med den sovande pappan.
Jag kliver upp och går in i vardagsrummet där det lyser och finner vår söta tös sittandes i fotöljen, klockan är 23.30 och där sitter hon och ser DVD film..  jag frågar varför hon sitter där och ser tv och får svaret "jag ville det och du kan inte bestämma"  på frågan om hon tycker det kändes som om hon gör rätt så fick jag svaret " nej mamma ! det var inte rätt" och en stund senare kommer ett "förlåt mamma! "
Vi stoppar lite fil i magen och kryper till kojs och jag konstaterar att detta är en liten pust mot vad som komma skall... :)

Kommentarer
Postat av: Greta

Sockarna har min chef gjort, jätte sköna.

2013-01-08 @ 06:26:03
URL: http://torparfru.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0