Prärieugglans tankar. .

Jullovet tar slut  !
Märkligt att tiden går så fort, det man fick sagt till en när man var barn stämmer så väl  ...
Gissar att alla får den uppmaningen likväl som alla som väntar eller har nyfått barn, får höra 
"ta vara på varje sekund, det går så fort och snart flyttar barnen hemifrån" ....
Tiden verkar ha en benägenhet att öka i takten och springer ifrån en, ibland skulle jag vilja bromsa upp lite 
så man hinner med. Men det är bara att försöka hänga på och ta dagen som den kommer, denna sista dag på lovet 
ska vi bara göra det vi vill. 
Nicole och jag satt igår och planerade för vårterminen, tösen fick själv forma ett schema för hennes 
dagar och hur hon vill använda tiden. 
Jag ogillar förbud och liknande i hemmet och vill inte ha en massa "du får inte" ...
jag vill hellre att hon får fundera ut själv vad som är ok och inte, att ta hänsyn till andra i familjen och 
fundera ut vad som händer om jag bara bryr mig själv och om jag inte tar eget ansvar. 
Det vart ett bra schema och tösen var nöjd liksom jag, nu blir det spännande att se hur det kommer att fungera. 
Vi ska plocka fram pjäxor och skidor idag, ställa in och testa någon dag. Skridskorna och hjälmar ska oxå fram 
och ställas in, dom kommer snart börja med skrillor på gympan och så ska vi försöka hinna åka lite före. ...
Hoppas dom får bra is på skolan och att kylan håller sig lagom, Nicole gillar inte att åka skrillor. 
Nej nu blev jag för trött och orkar inte skriva mer. ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0