Prärieugglan får bröstsmärtor ...

Sent på eftermiddagen börjar smärtan stråla i bröstet på vänstra sidan, ut mot skulderbladet, upp mot nacken, ut i vänster arm med domningar ut i fingrar. Smärtan håller i och jag prövar spreja med nitrospray men det ger ingen effekt, jag har dessutom  gått med kraftiga låsningar i bröstryggen ganska länge och var till sjukgymnast förra veckan men det gick inte att få loss  .... 
Vi äter middag och efter det  ringer 1177 då smärtan är oförändrad och dom tycker att jag ska ringa 112 och be om ambulans, men jag väljer ändå att låta maken köra in mig till Sandens hälsocentral som har öppet till 19.
Så lilla familjen åker ner och medan dom kopplar upp mig för EKG och ta prover, håller dom varandra sällskap i väntrummet.
Läkaren var säker på att smärtan kom från nackskadan och provocerande den, vilket resulterade i ett smärt påslag som heter duga ... 
EKG var bra, blodprovet visade heller inte något men blodtrycket på 170/102 var inte bra ... dom kollade tre gånger och lika högt varje gång. 
Troligast är det smärtan som ger det höga blodtrycket, så jag ska följa upp med att kontrollera trycket morgon och kväll i en vecka ...  så får vi se. 

Lilla familjen är nu åter hemma och jag sitter stilla stilla ... 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback