Prärieugglan försöker skaffa lite julkänsla ...

Julen närmar sig med stormsteg men julkänslan håller inte jämna steg, tacksam att lite sug efter julen börjar spira.
Denna köp hysteri till andra utöver vår egen lilla familj har länge känts jobbigt för mig och jag skulle helst vilja skippa det helt till alla vuxna, det är till  barnen som glädjen består ...
Så nu sitter jag här och har till att slå in klappar till lilla julafton då vi träffas och byter paket med varandra, varje år kommer samma fras ... "men det är ju bara att göra något själv, man behöver inte köpa" och jag fattar att ingen riktigt förstår. För mig är det endast en kvävande handling som enklast köps bort, att producera något själv är ännu längre från min verklighet. Och varje år kommer skuldkänslor över vetskapen att jag helst vill slippa detta och att jag bara har köpt något igen ... 
Men nu ska jag försöka att få fram glädjen att skapa lite julfint, hänga upp julgardiner och plocka fram några tomtar. Nicole har klätt julgran så fint och några paket ligger där under, för att köpa julklappar till de mina - är det bästa !!! 
God Jul  🎅🎄💕



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback