Prärieugglan foto flax ...

De senaste dagarna har jag haft turen att få fota ljuvliga bilder, pricken över i är gårdagens möte med Större korsnäbb.
På väg hem flög det upp två fåglar från grusvägen mellan Bygget och Valsund, den ena var röd på ryggen och jag tvärnitade och backade tillbaka. Givetvis såg jag inga fåglar men i diket såg jag vårens första tussilagon och Nicole hoppade ur bilen och sprang för att plocka, jag klev oxå ut och fotade tösen... 

Då flyger dom två fåglarna ut över hygget och sätter sig i en tall, när hanen slår ner i toppen har jag redan kameran uppe och zoomar in och tar en serie bilder. När fåglarna som jag då tror kan vara tallbitar flyger vidare, kollar jag på bilderna och är lite fundersam på vad jag egentligen fotat....
Åter hemma slår jag upp i fågelboken och inser att det är större korsnäbb jag sett och fotat för första gången 😀

Att jag tidigare under dagen även fotat tjäderhönor  och andra fåglar, gör dagen till en minnesvärd fotodag.


Skrattmås som dansar balett inför fiskmås ... 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback